Güzel ve çeşitli bir kuş koleksiyonunu yaban hayatı koruma alanınıza davet edin.
Oyuncu Sayısı: 1-5 Oyuncu
Oyun Süresi: 40-70 dakika
Yaş: 10+
Zorluk: 2.47/5
Wingspan, Stonemaier Games tarafından yayınlanan rekabetçi, orta düzey, kart tabanlı bir masa oyunudur. Elizabeth Hargrave tarafından tasarlanmış bu oyunda Beth Sobel, Natalia Rojas ve Ana Maria Martinez tarafından tasarlanan 170’ten fazla kuş kartı vardır. Siz, kuş emektarları – kuş araştırmacıları, gözlemciler, ornitologlar ve koleksiyoncular – yaban yaşamı koruma alanlarını keşfediyor ve en iyi kuşları çekmek için çalışıyorsunuz. Her bir kuş, habitatlarınızdaki (aksiyonlarınızdaki) güçlü kombinasyonlar zincirini genişletir. Bu habitatlar, birkaç temel büyüme yönüne odaklanmıştır.
Habitatlar/Aksiyonlar:
- Bir kuş yemliğinden özel zarlarla yiyecek jetonu kazanmak (yemlikte tamamen aynı zarlar kaldıysa zarlar yeniden atılabilir.)
- Kuşlarımızın yumurtlamasını sağlamak. (Her kuşun kartında üzerine ne kadar yumurta aldığı yazmakta)
- Yüzlerce benzersiz kuş kartından birini çekme ve oynatma (kuşları ilk bölmeye oynarken sadece ihtiyacı olan yemekler ödenir, ikinci ve sonraki sıralar için üstte yazan yumurtalar da ödenir.)
4 turdan sonra en yüksek puana sahip olan oyuncu oyunu kazanır.
Oyunun Oynanışı:
Hazırlık
Kuş kartlarını karıştırın, tepsiye yüzleri açık şekilde 3 kart yerleştirin. Yiyecek jetonlarını ve yumurtaları herkesin ulaşabileceği bir yere koyun. Kuş yemliğini kurun. Zarları kuş yemliğine atın. Hedef tahtasını çıkarın ve rastgele 4 hedef taşı yerleştirin – Bunlar her tur sonunda hedefi en iyi yapandan en kötü yapana azalacak şekilde oyunculara puan kazandıracak. Bonus kartlarını yüzleri kapalı bir deste oluşturacak şekilde karıştırın. Her oyuncuya bir tahta, eylem küpleri ve 5 yiyecek jetonu verin. Her oyuncuya 5 kuş kartı ve 2 bonus kartı dağıtın. Elinizde tutmak istediğiniz her kuş kartı için bir yiyecek jetonu atın. Bir bonus kartı seçin ve diğerini verin.
Oyunun Akışı
Sıra size geldiğinde, 4 farklı aksiyondan birini yaparsınız (Kuş oynamak, yemek kazanmak, kuşların yumurtlamasını sağlamak, kuş kartı çekmek). Yaptığınız eylemin solundaki bölüme bir küp koyun. Ardından, o bölümdeki-habitattaki yapılması gereken her kuşun yeteneğini, soldan sonra başlayarak soldan sağa dikkatlice özel olarak gerçekleştirin. Ve sıra bir sonraki kişiye geçer. Herkesin küpü bitince bir tur bitmiş olur. Dört turun sonunda oyunu biter.
Oyun sonunda tur sonu hedeflerinden kazandığınız puanlar, kuşların avladığı kuş ve üstünde biriken yemekler, yumurta sayısı gibi faktörler size puan kazandırır.
Anasayfaya dönmek için TIKLAYINIZ.
7Wonders kutu oyunu hakkında bilgi almak için TIKLAYINIZ