SmallWorld Kutu Oyunu

Birbirinden farklı fantastik ırkları kontrol ederek topraklarınızda hızlıca genişleyin.

Oyuncu Sayısı: 2-5 Oyuncu

Oyun Süresi: 40-80 dakika

Yaş: 8+

Zorluk: 2.35/5

Tasarımcı: Philippe Keyaerts

Artist: Miguel Coimbra, Cyrille Daujean

Small World’de, oyuncular fetih ve kontrol için yarışırlar, çünkü dünya hepsini barındırmak için çok küçüktür.

Philippe Keyaerts tarafından ödüllü Vinci oyununa fantastik bir devam olarak tasarlanan Small World, cüceler, büyücüler, amazonlar, devler, orklar ve hatta insanlar gibi çılgın karakterlerin yaşadığı bir dünyadır. Bu karakterler, diğer ırkları yeryüzünden silmek için toprakları işgal eder ve bitişik toprakları fetheder.

14 farklı fantastik ırk ve 20 benzersiz özel güç kombinasyonundan doğru olanı seçerek, oyuncular imparatorluklarını genişletmeye çalışırlar – genellikle daha zayıf komşularının pahasına. Ancak aynı zamanda, kendi aşırı genişlemiş medeniyetlerini ne zaman gerilemeye itmeleri gerektiğini bilmeli ve yeni bir medeniyetle zafere ulaşmalıdırlar.

Oynanışı:

KAZANMA VE PUANLAMA

Oyunun sonunda, en çok madeni paraya sahip olun – bu paraları her turun sonunda hem aktif hem de gerilemiş ırklarınızdan (tahtadaki her ırk pulu için 1 Altın) ve aktif ırkınızın özel yeteneğinden (ırk pankartında ve/veya özel güç rozetinde belirtildiği gibi) alırsınız.

FETHETME

Irklar, haritanın sınırından tahtaya hareket eder ve bir bölgeyi fetheder

  • (bitişik) bir bölgeye iki ırk pulu ve zaten mevcut olan her diğer pul (dağlar, binalar, diğer ırk pulları vb.) için bir tane daha hareket ettirerek,
  • takviye zarını kullanarak turun son fetih girişiminde güç ekleyerek ve böylece gerekli pullardan daha azıyla bir bölgeyi fethederek,
  • ve son olarak, pulları bir bölgeden diğerine hareket ettirerek en önemli bölgelere güç vermek için birlikleri yeniden konuşlandırarak.

FETHEDİLMEK

Bir bölge fethedildiğinde, ırk pullarından biri oyundan kalıcı olarak çıkarılırken, geri kalanlar sahibinin eline geri döner ve aktif oyuncunun turunun sonunda yeniden konuşlandırılabilir.

GENİŞLEME VE GERİLEME

Her turun başında, oyuncular ya a) birlikleri hazır hale getirerek (yani, her bölgedeki ırk pullarından birini alıp bitişik bölgeleri daha fazla fethetmek için kullanarak) bir ırkın erişimini genişletmeyi seçebilirler, ya da b) ırklarını gerilemeye göndermeyi seçebilirler, bu da pulları çevirip (bir sonraki turlarında) yeni bir ırk ve özel güç kombinasyonu seçmeleri anlamına gelir, ırkınızı seçmek için atlanan her kombinasyon için (üstten alta doğru) 1 madeni para ödeyerek.

Gerilemenin değerini bilmek önemlidir. İlk oyunlarında, insanlar gerilemiş bir ırkın değerini hafife alırlar. Oyun, güçlü fraksiyonları ödüllendiriyor gibi görünür ve çoğunlukla savaşla ilgilidir. Bu yüzden insanlar genellikle ırklarını gerilemeye göndermenin bir tur atlamak gibi olduğunu düşünürler. Ancak akıllı planlama, gerilemiş bir ırktan diğerlerinin aktif ırklarından daha fazla madeni para kazanmanızı sağlayabilir. Oyunu kazanmak için, her iki ırkınızın da aynı anda tahtada olması gerekir.

Genellikle oyun açıklamasını “Ve şimdi hangi ırkla başlamak istediğinizi seçebilirsiniz” diyerek bitiririm ve ilk mevcut kombinasyonların ayrıntılarına girerim. Daha sonraki ırklar ve özel güçlerin ayrıntılı açıklamaları, ilgili olduklarında açıklanabilir (veya el kitabında bulunabilir).

Ek olarak: Kayıp kabileler; tek-pul-kuralı (özel yeteneklerden bağımsız olarak, oyuncuların fethetmek için her zaman bir pulu olmalıdır); kendi bölgelerini fethetmek; gönüllü olarak bölgeleri terk etmek; oyuncu sayısı farklılıkları (oynanan tur sayısı).

Carcasonne kutu oyunu hakkında bilgi almak için TIKLAYINIZ