Catan Kutu Oyunu

Kaynakları toplayın ve ticaret yaparak Catan adasını geliştirin. Bu modern klasik oyun, strateji severler için olmazsa olmaz!

Oyuncu Sayısı: 3-4 Oyuncu

Oyun Süresi: 60-120 dakika

Yaş: 10+

Zorluk: 2.29/5

Tasarımcı: Klaus Teuber

Artist: Volkan Baga, Tanja Donner, Pete Fenlon, Jason Hawkins …

CATAN (eski adıyla The Settlers of Catan), oyuncuların yerleşimler, şehirler ve yollar inşa ederek Catan adasında baskın güç olmaya çalıştıkları bir oyundur. Her turda zarlar atılarak adanın hangi kaynakları üreteceği belirlenir. Oyuncular, ilgili kaynak kartlarıyla temsil edilen kaynakları (koyun, buğday, odun, tuğla ve cevher) “harcayarak” yapılar inşa ederler; verimsiz çöl dışında, her arazi türü belirli bir kaynak üretir: tepeler tuğla, ormanlar odun, dağlar cevher, tarlalar buğday ve meralar koyun üretir.

Catan Kurulumu:

Büyük altıgen karoların (beş kaynak üreten arazi türünden birini veya çölü temsil eden) rastgele yerleştirilmesini ve bunların etrafının değişim limanları içerebilen su karolarıyla çevrilmesini içerir. İki 6 yüzlü zarı temsil eden değer diskleri her arazi karo üzerine yerleştirilir. Her oyuncuya, kesişimlere ve arazi karolarının sınırlarına yerleştirilen iki yerleşim yeri (ev olarak düşünün) ve yollar (çubuklar) verilir. Oyuncular, en son yerleştirdikleri yerleşim yerinin bitişiğindeki arazi karolarına göre kaynak kartları toplarlar. Çöl karosuna bir soyguncu piyonu yerleştirilir.

Catan Base Game Strategy Board Game – 707 Street

Catan Oynanışı:

Bir tur, zarları atmayı, bu zar atışına ve yerleşim yerlerinin (veya yükseltilmiş şehirlerin – oteller olarak düşünün) konumuna göre kaynak kartları toplamayı, geliştirmeler için kaynak kartlarını (mümkünse ve istenirse) çevirmeyi, bir limanda kart takas etmeyi, olası bir gelişim kartı oynamayı veya diğer oyuncularla kaynak kartları takas etmeyi içerir. Zar atışı 7 ise, aktif oyuncu soyguncuyu yeni bir arazi karosuna taşır ve bu karoya bitişik yerleşim yeri olan başka bir oyuncudan bir kaynak kartı çalar.

Puanlar, yerleşimler ve şehirler inşa ederek, en uzun yol veya en büyük orduya sahip olarak (bazı gelişim kartlarından), ve sadece zafer puanları veren belirli gelişim kartlarını toplayarak biriktirilir. Bir oyuncu 10 puan topladığında (bazıları gizli tutulabilir), bunu duyurur ve zaferini ilan eder.

Anasayfaya dönmek için TIKLAYINIZ.

Machi Koro kutu oyunu hakkında bilgi almak için TIKLAYINIZ

Ticket to Ride kutu oyunu hakkında bilgi almak için TIKLAYINIZ

Azul kutu oyunu hakkında bilgi almak için TIKLAYINIZ