Orta Çağ Fransası’nın manzarasını şekillendirin; şehirleri, manastırları ve çiftlikleri sahiplendirin.
Oyuncu Sayısı: 2-5 Oyuncu
Oyun Süresi: 30-45 dakika
Yaş: 7+
Zorluk: 1.89/5
Tasarımcı: Klaus-Jürgen Wrede
Artist: Marcel Gröber, Doris Matthäus, Anne Pätzke, Chris Quilliams, Franz-Georg Stämmele
Carcassonne, oyuncuların güney Fransız manzarasını temsil eden bir karo çektikleri ve yerleştirdikleri bir karo yerleştirme oyunudur. Karo bir şehir, yol, manastır, çayır veya bunların bir kombinasyonu olabilir ve daha önce oynanan karolardan biri ile, şehirler şehirlere, yollar yollara bağlanacak şekilde yerleştirilmelidir. Bir karo yerleştirdikten sonra, oyuncu, elindeki bir piyonu o karo üzerindeki bir alana koymaya karar verebilir: şehirde bir şövalye, yolda bir soyguncu, manastırda bir keşiş veya tarlada bir çiftçi. O alan tamamlandığında, o piyon sahibine puan kazandırır. Bu kararlar oyuncuları sık sık şu soruları düşünmeye itebilir: “Son piyonu oraya koymak gerçekten değer mi?” veya “Bu karoyu şehrimi genişletmek için mi kullanmalıyım, yoksa onu rakibimin projesini tamamlamasını ve puan kazanmasını zorlaştırmak için mi yerleştirmeliyim?”.
Oynanışı :
Her oyuncu bir renk işçi grubu seçer , masaya şehir, yol ve manastırlardan oluşan karolardan konulur. En ortaya başlangıç karosu konulur.
Her oyuncu için puan kartına bir işçi yerleştirin.
Oyuncular sırasıyla çektikleri karoları başlangıç karosunun etrafına mantıklı olacak şekilde yerleştirir.
Oynadığınız karoya bir işçi yerleştirerek boş yapıları sahip çıkın.
Tamamladığınız yollar, şehirler veya manastırlar için puan kazanın.
Karolar bitene kadar sırayla oynayın.
Tamamlanmamış yapılar için puan kazanın.
En çok puana sahip oyuncu oyunu kazanır.